Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies.

VOA

VOA

definition : VOA

Voice of America (VOA) is a U.S. government-funded international news source that serves as the United States federal government's official institution for non-military, external broadcasting. As the largest U.S. international broadcaster, VOA produces digital, TV, and radio content in over 45 languages which it distributes to affiliate stations around the globe. Primarily viewed by foreign audiences, VOA programming has an influence on public opinion abroad regarding the United States and its leaders. the VOA charter (Public Laws 94-350 and 103-415) was signed into law in 1976 by former President Gerald Ford. The charter contains its mission, "to broadcast accurate, balanced, and comprehensive news and information to an international audience", and defines the legally mandated standards in the VOA journalistic code. Funds are appropriated annually by Congress under the budget for embassies and consulates. In 2016, VOA broadcast an estimated 1,800 hours of radio and TV programming each week to approximately 236.6 million people worldwide with about 1,050 employees and a taxpayer-funded annual budget of .

Some scholars and commentators consider Voice of America to be a form of propaganda, although this label is disputed by others.

== History ==

===American private shortwave broadcasting before World War II=== Before World War II, all American shortwave stations were in private hands. Known privately controlled shortwave networks included the National Broadcasting Company's International, or White Network, which broadcast in six languages, the Columbia Broadcasting System's Latin American international network, which consisted of 64 stations located in 18 different countries, and the Crosley Company in Cincinnati, Ohio, all of which had shortwave transmitters. Experimental programming began in the 1930s, but there were then fewer than 12 transmitters in operation.

In 1939, the Federal Communications Commission set the following policy:

A licensee of an international broadcast station shall render only an international broadcast service which will reflect the culture of this country and which will promote international goodwill, understanding and cooperation. Any program solely intended for, and directed to an audience in the continental United States does not meet the requirements for this service.

Washington observers felt this policy was to enforce the State Department's Good Neighbor Policy, but many broadcasters felt that this was an attempt to direct censorship.

In 1940, the Office of the Coordinator of Interamerican Affairs, a semi-independent agency of the U.S. State Department headed by Nelson Rockefeller, began operations. Shortwave signals to Latin America were regarded as vital to counter Nazi propaganda. Direct programming began approximately seven weeks after the United States's entry into World War II, with the first live broadcast to Germany, which was called Stimmen aus Amerika ("Voices from America") and was transmitted on February 1, 1942. It was introduced by "The Battle Hymn of the Republic" and included the pledge: "Today, and every day from now on, we will be with you from America to talk about the war... The news may be good or bad for us – We will always tell you the truth." Franklin Delano Roosevelt, 32nd President of the United States, approved this broadcast, which then-Colonel William J. Donovan and playwright Robert E. Sherwood, the playwright who served as Roosevelt’s speech writer and information advisor, had recommended to him. It was Sherwood who actually coined the term "The Voice of America" to describe the shortwave network that began its transmissions on February 1, from 270 Madison Avenue in New York City.

The Office of War Information, when organized in the middle of 1942, officially took over VOA's operations. VOA reached an agreement with the British Broadcasting Corporation to share medium-wave transmitters in Britain, and expanded into Tunis in North Africa and Palermo and Bari, Italy as the Allies captured these territories. The OWI also set up the American Broadcasting Station in Europe.

Asian transmissions started with one transmitter in California in 1941; services were expanded by adding transmitters in Hawaii and, after recapture, the Philippines.

By the end of the war, VOA had 39 transmitters and provided service in 40 languages.

About half of VOA's services, including the Arabic service, were discontinued in 1945. In late 1945, VOA was transferred to the Department of State.

===Cold War=== In 1947, VOA started broadcasting to the Soviet citizens in Russia under the pretext of countering "more harmful instances of Soviet propaganda directed against American leaders and policies" on the part of the internal Soviet Russian-language media, according to John B. Whitton's treatise, Cold War Propaganda. The Soviet Union responded by initiating electronic jamming of VOA broadcasts on April 24, 1949.

Throughout the Cold War, many of the targeted countries' governments sponsored jamming of VOA broadcasts, which sometimes led critics to question the broadcasts' actual impact. For example, in 1956, Polish People's Republic stopped jamming VOA transmissions , but People's Republic of Bulgaria continued to jam the signal through the 1970s. Chinese language VOA broadcasts were jammed beginning in 1956 and extending through 1976. However, after the collapse of the Warsaw Pact and the Soviet Union, interviews with participants in anti-Soviet movements verified the effectiveness of VOA broadcasts in transmitting information to socialist societies. The People's Republic of China diligently jams VOA broadcasts. Cuba has also been reported to interfere with VOA satellite transmissions to Iran from its Russian-built transmission site at Bejucal. David Jackson, former director of Voice of America, noted: "The North Korean government doesn't jam us, but they try to keep people from listening through intimidation or worse. But people figure out ways to listen despite the odds. They're very resourceful."

Throughout the 1960s and 1970s, VOA covered some of the era's most important news, including Martin Luther King, Jr.'s "I Have a Dream" speech and Neil Armstrong's first walk on the moon. During the Cuban missile crisis, VOA broadcast around-the-clock in Spanish.

In the early 1980s, VOA began a $1.3 billion rebuilding program to improve broadcast with better technical capabilities. Also in the 1980s, VOA also added a television service, as well as special regional programs to Cuba, Radio Martí and TV Martí. Cuba has consistently attempted to jam such broadcasts and has vociferously protested U.S. broadcasts directed at Cuba.

In September 1980, VOA started broadcasting to Afghanistan in Dari and in Pashto in 1982. At the same time, VOA started to broadcast U.S. government editorials, clearly separated from the programming by audio cues.

In 1985, VOA Europe was created as a special service in English that was relayed via satellite to AM, FM, and cable affiliates throughout Europe. With a contemporary format including live disc jockeys, the network presented top musical hits as well as VOA news and features of local interest (such as "EuroFax") 24 hours a day. VOA Europe was closed down without advance public notice in January, 1997 as a cost-cutting measure. It was followed by VOA Express, which from July 4, 1999 revamped into VOA Music Mix. Since November 1, 2014 stations are offered VOA1 (which is a rebranding of VOA Music Mix).

In 1989, Voice of America expanded its Mandarin and Cantonese programming to reach the millions of Chinese and inform the country, accurately about the pro-democracy movement within the country, including the demonstration in Tiananmen Square.

Starting in 1990, the U.S. consolidated its international broadcasting efforts, with the establishment of the Bureau of Broadcasting.

===Post–Cold War=== With the breakup of the Soviet bloc in Eastern Europe, VOA added many additional language services to reach those areas. This decade was marked by the additions of Tibetan, Kurdish (to Iran and Iraq), Croatian, Serbian, Bosnian, Macedonian, and Rwanda-Rundi language services.

In 1993, the Clinton administration advised cutting funding for Radio Free Europe/Radio Liberty as it was felt post-Cold War information and influence was not needed in Europe. This plan was not well received, and he then proposed the compromise of the International Broadcasting Act. The Broadcasting Board of Governors was established and took control from the Board for International Broadcasters which previously oversaw funding for RFE/RL. broadcast-news organization to offer continuously updated programs on the Internet.

=== Cuts in services === The Arabic Service was abolished in 2002 and replaced by a new radio service, called the Middle East Radio Network or Radio Sawa, with an initial budget of $22 million. Radio Sawa offered mostly Western and Middle Eastern popular songs with periodic brief news bulletins.

In May 16, 2004; Worldnet, a satellite television service, was merged into the VOA network.

Radio programs in Russian ended in July 2008. Broadcasts in Ukrainian, Serbian, Macedonian and Bosnian also ended. These reductions were part of American efforts to concentrate more resources to broadcast to the Muslim world.

In 2013, VOA finished foreign language transmissions on shortwave and medium wave to Albania, Georgia, Iran and Latin America; as well as English language broadcasts to the Middle East and Afghanistan. The movement was done due to budget cuts. Shortwave broadcasts in Azerbaijani, Bengali, Khmer, Kurdish, Lao, and Uzbek were dropped too.

==Agencies== Voice of America has been a part of several agencies. From its founding in 1942 to 1945, it was part of the Office of War Information, and then from 1945 to 1953 as a function of the State Department. VOA was placed under the U.S. Information Agency in 1953. When the USIA was abolished in 1999, VOA was placed under the Broadcasting Board of Governors, or BBG, which is an autonomous U.S. government agency, with bipartisan membership. The Secretary of State has a seat on the BBG. The BBG was established as a buffer to protect VOA and other U.S.-sponsored, non-military, international broadcasters from political interference. It replaced the Board for International Broadcasting (BIB) that oversaw the funding and operation of Radio Free Europe/Radio Liberty, a branch of VOA.

==Laws==

===Smith–Mundt Act=== From 1948 until its repeal in 2013, Voice of America was forbidden to broadcast directly to American citizens under § 501 of the Smith–Mundt Act. The act was repealed as a result of the passing of the Smith-Mundt Modernization Act provision of the National Defense Authorization Act for 2013. The intent of the legislation in 1948 was to protect the American public from propaganda actions by their own government.

===Internal policies===

====VOA charter==== Under the Eisenhower administration in 1959, VOA Director Henry Loomis commissioned a formal statement of principles to protect the integrity of VOA programming and define the organization's mission, and was issued by Director George V. Allen as a directive in 1960 and was endorsed in 1962 by USIA director Edward R. Murrow. On July 12, 1976, the principles were signed into law on July 12, 1976, by President Gerald Ford. It reads:

The long-range interests of the United States are served by communicating directly with the peoples of the world by radio. To be effective, the Voice of America must win the attention and respect of listeners. These principles will therefore govern Voice of America (VOA) broadcasts. 1. VOA will serve as a consistently reliable and authoritative source of news. VOA news will be accurate, objective, and comprehensive. 2. VOA will represent America, not any single segment of American society, and will therefore present a balanced and comprehensive projection of significant American thought and institutions. 3. VOA will present the policies of the United States clearly and effectively, and will also present responsible discussions and opinion on these policies.

==Newsroom== Voice of America's central newsroom has hundreds of journalists and dozens of full-time domestic and overseas correspondents, who are employees of the U.S. government or paid contractors. They are augmented by hundreds of contract correspondents and stringers throughout the world, who file in English or in one of VOA's other radio and television broadcast languages.

In late 2005, VOA shifted some of its central-news operation to Hong Kong where contracted writers worked from a "virtual" office with counterparts on the overnight shift in Washington, D.C., but this operation was shut down in early 2008.

==Shortwave frequencies== By December 2014, the number of transmitters and frequencies used by VOA had been greatly reduced. VOA still uses shortwave transmissions to cover some areas of Africa and Asia. Shortwave broadcasts still take place in these languages: Afaan Oromoo, Amharic, Cantonese, Chinese, English, Indonesian, Korean and Swahili.

==VOA Radiogram== [http://voaradiogram.net/ VOA Radiogram] was an experimental Voice of America program starting in March 2013 which transmitted digital text and images via shortwave radiograms. There were 220 editions of the program, transmitted each weekend from the Edward R. Murrow transmitting station. The audio tones that comprised the bulk of each 30 minute program were transmitted via an analog transmitter, and could be decoded using a basic AM shortwave receiver with freely downloadable software of the Fldigi family. This software is available for Windows, Apple (OSX), Linux, and FreeBSD systems.

Broadcasts can also be decoded using the free [https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Tivar&hl=en TIVAR app from the Google Play store] using any Android device.

The mode used most often on VOA Radiogram, for both text and images, was MFSK32, but other modes were also occasionally transmitted.

The final edition of VOA Radiogram was transmitted during the weekend of the 17th and 18th of June 2017, a week before the retirement of the program producer from VOA. An offer to continue the broadcasts on a contract basis was declined, so a follow-on show called Shortwave Radiogram began transmission on June 25, 2017 from the WRMI transmitting site in Okeechobee, Florida.

=== Shortwave Radiogram Program Schedule === {| class="wikitable" |- ! Day ||Time (UTC) !! Shortwave frequency (kHz) || Origin |- |Saturday||1600-1630|| 9400 kHz||Space Line, Bulgaria |- |Sunday||0600-0630|| 7730 kHz||WRMI, Florida |- |Sunday||2030-2100|| 11580 kHz||WRMI, Florida |- |Sunday||2330-2400|| 11580 kHz||WRMI, Florida |}

==Transmission facilities== One of VOA's radio transmitter facilities was originally based on a site in Union Township (now West Chester Township) in Butler County, Ohio, near Cincinnati. The site is now a recreational park with a lake, lodge, dog park, and Voice of America museum. The Bethany Relay Station operated from 1944 to 1994. Other former sites include California (Dixon, Delano), Hawaii, Okinawa, (Monrovia) Liberia, Costa Rica, Belize, and at least two in Greece.

Currently, VOA and the IBB continue to operate shortwave radio transmitters and antenna farms at International Broadcasting Bureau Greenville Transmitting Station in the United States, close to Greenville, North Carolina, "Site B." They do not use FCC-issued callsigns, since they are overseen by the NTIA, which is the Federal Government equivalent of the FCC (which regulates state government and public & private communications) and they operate under different rules. The IBB also operates a transmission facility on São Tomé and (Tinang) Philippines for VOA.

File:VOA SiteB building.JPG|Edward R. Murrow Greenville Transmitting Station, the last operational VOA broadcasting station in the US, located in North Carolina's Inner Banks. File:2009-0725-CA-Delano-VOArelay.jpg|The Delano Transmitting Station, which used a very large curtain array, was closed in October 2007.

==Comparing VOA-RFE-RL-RM to other broadcasters== In 1996, the U.S.'s international radio output consisted of 992 hours per week by VOA, 667 by Radio Free Europe/Radio Liberty, and 162 by Radio Marti.

==Controversy==

===Mullah Omar interview=== In late September 2001, VOA aired a report that contained brief excerpts of an interview with then Taliban leader Mullah Omar Mohammad, along with segments from President Bush's post-9/11 speech to Congress, an expert in Islam from Georgetown University, and comments by the foreign minister of Afghanistan's anti-Taliban Northern Alliance. State Department officials including Richard Armitage and others argued that the report amounted to giving terrorists a platform to express their views. In response, reporters and editors argued for the VOA's editorial independence from its governors. VOA received praise from press organizations for its protests, and the following year in 2002, it won the University of Oregon's Payne Award for Ethics in Journalism.

===Abdul Malik Rigi interview=== On April 2, 2007, Abdul Malik Rigi, the leader of Jundullah, a terrorist militant group with possible links to al-Qaeda, appeared on Voice of America's Persian service. VOA introduced Rigi as "the leader of popular Iranian resistance movement." The interview resulted in public condemnation by the Iranian-American community, as well as the Iranian government. Jundullah is a Sunni Islamist militant organization that has been linked to numerous attacks on civilians, such as the 2009 Zahedan explosion.

===Tibetan protester interview=== In February 2013, a documentary released by China Central Television interviewed a Tibetan self-immolator who failed to kill himself. The interviewee said he was motivated by Voice of America's broadcasts of commemorations of people who committed suicide in political self-immolation. VOA denied any allegations of instigating self-immolations and demanded that the Chinese station retract its report.

===Trump presidency concerns=== After the inauguration of US President Donald Trump, several tweets by Voice of America (one of which was later removed) seemed to support the widely criticized statements by White House press secretary Sean Spicer about the crowd size and biased media coverage. This first raised concerns over possible attempts by Trump to politicize the state-funded agency. This amplified already growing propaganda concerns over the provisions in the National Defense Authorization Act for Fiscal Year 2017, signed into law by Barack Obama, which replaced the board of the Broadcasting Board of Governors with a CEO appointed by the president and to allow the VOA to broadcast to American audiences. Trump sent two of his political aides, Matthew Ciepielowski and Matthew Schuck, to the agency to aid its current CEO in the transition to the Trump administration. Criticism was raised over Trump's choice of aides; Schuck was a staff writer for right-wing website The Daily Surge until April 2015, while Ciepielowski was a field director at the conservative advocacy group Americans for Prosperity. It was reported that Beijing warned VOA's representatives not to interview Guo for his "unsubstantiated allegations".

==See also== *International broadcasting **Alhurra **BBC World Service **France 24 **Propaganda in the United States **Radio Free Europe/Radio Liberty **Radio Free Asia **Russia Today TV **Voice of America Indonesia

*VOA people **Frank Shozo Baba **Willis Conover **George Kao

== References ==

===Bibliography===

* *

==External links==

* *[https://archive.org/search.php?query=creator%3A%22Voice+of+America%2C+a+U.S.+government+agency%22 Voice of America newscasts, science programs, editorials (Internet Archive)]

Category:Shortwave radio stations in the United States Category:Peabody Award winners Category:External services (broadcasting) Category:Radio organizations in the United States Category:Organizations established in 1942 Category:Articles containing video clips Category:Propaganda organisations Category:Media companies based in Washington, D.C.

Texte soumis à la licence CC-BY-SA. Source : Article https://en.wikipedia.org/wiki/Voice_of_America de Wikipédia